Küresel ölçekte nitelikli insan kaynaklarının yetiştirilmesine katkı sağlamak için gençlerin Sanal Gerçeklik (VR) teknolojileri ile araştırma ve geliştirme yapmalarıdır. VR Proje yarışması ile gençlerin denizcilik, bilişim, elektrik-elektronik, sağlık, enerji, savunma, inşaat, coğrafi bilgi sistemleri, cihaz kurulumu, tamir, dekor, turizm, alışveriş, lojistik, pazarlama, sanat, müzeler, oyun, sinema, emlak vs. alanlarında katma değeri yüksek ürünler geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Yarışma ile gençlerin VR teknolojilerinde katma değeri yüksek ürünler geliştirmelerine ve bu kültürünün yaygınlaştırılmasına katkı sağlanacaktır. Yarışma bu alana ilişkin bilgi birikimini zenginleştirme, teknoloji farkındalığım artırma, eğitim ve yaygınlaştırma faaliyetlerini gerçekleştirme görevini üstlenme amacını taşıyor. Yarışmanın öne çıkan vurguları ise girişimcilik, yeni teknolojiler ve üretken uygulamalar olacaktır.